красная клубника

Вивчаюче читання

       Вивчаюче читання – це читання з повним розумінням тексту. Вивчаюче    читання    має    своєю   метою    досягнення    максимально 
повного і точного розуміння інформації тексту і критичного осмислення цієї інформації. Це вдумливе читання, яке здійснюється у повільному темпі – 50-60 слів/хв., а його об’єктом є «вивчення»  не мовного матеріалу, а тієї інформації, що подається у тексті.
У процесі роботи з текстом в режимі вивчаючого читання необхідно досягти таких комунікативних цілей:
- зрозуміти зміст прочитаного тексту з достатньою глибиною та повністю;
- зіставити здобуту інформацію зі своїм досвідом;
- оцінити інформацію, висловити свою думку про неї;
- передати почерпнуті з тексту відомості іншим (рідною мовою або в опорі на текст);
- прокоментувати окремі факти.
Має місце перечитування окремих частин тексту для досягнення якомога точнішого розуміння змісту.
Для того щоб досягти повного і точного розуміння інформації, викладеної у тексті, студент повинен володіти значним запасом лексичних одиниць, мати глибокі знання з граматики. Цей режим читання потребує багато часу та зусиль з боку студентів для оволодіння ним у повному обсязі (цього неможливо досягти в умовах середньої школи).
Обсяг текстів для вивчаючого читання має бути значно меншим, а зміст складнішим, ніж для ознайомлювального читання.
Тексти мають бути не складні автентичні або адаптовані тексти різних жанрів: науково-популярні, публіцистичні, художні, а також тексти прагматичного характеру: інструкції, рецепти (переважно кулінарні).
Важливим складником уміння читання є визначення головних смислових частин тексту, до яких студенти повинні придумати заголовки, а також скласти план до всього тексту.
Вправи, які виконуються з метою формування умінь вивчаючого читання та контролю повноти розуміння прочитаного тексту, носять переважно такий характер:
-                                 відповісти на запитання вчителя щодо основного змісту тексту та його деталей;
-                                 вибрати з кількох малюнків ті, які ілюструють провідну думку тексту;
-                                 скласти план тексту; підібрати до кожного пункту плану речення з тексту, які його уточнюють;
-                                 виконати письмовий переклад тексту і порівняти його з ключем;
-                                 визначити, чи відповідає інформація, запропонована у завданні вчителя, основному змісту тексту;
визначити у тексті смислові віхи та виписати найбільш суттєву інформацію.

Немає коментарів:

Дописати коментар