красная клубника

Пошукове читання

        Пошукове / вибіркове / переглядове читання – це читання з метою  пошуку  необхідної  інформації  чи   інформації,   яка   цікавить. 
Метою цього виду читання є формування уміння швидко переглянути ряд матеріалів (газет, журнальних статей, прагматичних матеріалів…), для того щоб знайти конкретну інформацію.

Студент повинен швидко переглянути текст/тексти (швидкість – 500 слів/хв.), знайти потрібну інформацію і сконцентрувати на ній свою увагу. Цей вид читання передбачає наявність в студентів сформованих умінь, необхідних для орієнтування в логіко-смисловій структурі тексту. Робота з текстом/текстами може завершуватись підготовкою повідомлення чи реферату.
         Точність розуміння тексту у цьому виді читання визначається правильністю відповіді студента на запитання вчителя про те, чи цікавить студента така інформація, яка частина тексту виявилась найбільш інформативною, чи є в тексті нові для студента факти…
         Для організації пошукового читання підбираються тематично пов’язані тексти, які несуть нову або цікаву інформацію.
Контроль розуміння прочитаного проводиться за допомогою завдань такого типу:
-                     відповісти на запитання вчителя щодо основної інформації тексту;
-                     відповісти на запитання, що стосуються важливих деталей;
-                     знайти у тексті вказані вчителем факти/одиниці смислової інформації;
-                     виконати альтернативний тест, тест множинного вибору та ін..
         Приклад роботи з текстом на занятті під безпосереднім керівництвом та контролем вчителя.
І. Перед самостійним опрацюванням нового тексту студентами учитель спрямовує увагу на читання та розуміння тексту. Він повідомляє деякі факти з життя автора, називає проблему, яка розглядається в тексті. Можна запитати студентів, які книжки цього автора вони читали (що відомо їм з цієї проблеми?).
ІІ. Підготовча робота до читання тексту. На цьому етапі необхідно виконати передтекстові вправи (опрацювання вимови географічних назв, власних імен; робота з інтернаціональними, конвертованими, складними словами; складні граматичні структури).
ІІІ. Читання тексту про себе з метою розуміння основного змісту.
ІV. Контроль розуміння прочитаного (виконання післятекстових вправ): відповіді стосовно основної інформації тексту; вправи на знаходження вказаних учителем фактів.
V. Завершальний етап роботи з текстом: підготовка до переказу тексту (складання плану, вибір словосполучень для використання у власних висловлюваннях); переказ тексту з вираженням свого ставлення до проблеми, персонажів, їх дій, оцінка тексту.

Немає коментарів:

Дописати коментар