Пошукове / вибіркове / переглядове читання – це читання з метою пошуку необхідної інформації чи інформації, яка цікавить.
Метою цього виду
читання є формування уміння швидко переглянути ряд матеріалів (газет,
журнальних статей, прагматичних матеріалів…), для того щоб знайти конкретну
інформацію.
Студент повинен швидко
переглянути текст/тексти (швидкість – 500 слів/хв.), знайти потрібну інформацію
і сконцентрувати на ній свою увагу. Цей вид читання передбачає наявність в
студентів сформованих умінь, необхідних для орієнтування в логіко-смисловій
структурі тексту. Робота з текстом/текстами може завершуватись підготовкою
повідомлення чи реферату.
Точність розуміння тексту у цьому виді читання
визначається правильністю відповіді студента на запитання вчителя про те, чи
цікавить студента така інформація, яка частина тексту виявилась найбільш
інформативною, чи є в тексті нові для студента факти…
Для
організації пошукового читання підбираються тематично пов’язані тексти, які
несуть нову або цікаву інформацію.
Контроль розуміння прочитаного
проводиться за допомогою завдань такого типу:
-
відповісти на запитання вчителя щодо основної інформації
тексту;
-
відповісти на запитання, що стосуються важливих деталей;
-
знайти у тексті вказані вчителем факти/одиниці смислової
інформації;
-
виконати альтернативний тест, тест множинного вибору та
ін..
Приклад роботи з текстом на занятті під
безпосереднім керівництвом та контролем вчителя.
І. Перед самостійним опрацюванням нового тексту студентами учитель спрямовує
увагу на читання та розуміння тексту. Він повідомляє деякі факти з життя
автора, називає проблему, яка розглядається в тексті. Можна запитати студентів,
які книжки цього автора вони читали (що відомо їм з цієї проблеми?).
ІІ.
Підготовча робота до читання тексту. На цьому етапі необхідно виконати
передтекстові вправи (опрацювання вимови географічних назв, власних імен;
робота з інтернаціональними, конвертованими, складними словами; складні
граматичні структури).
ІІІ.
Читання тексту про себе з метою розуміння основного змісту.
ІV. Контроль розуміння прочитаного (виконання
післятекстових вправ): відповіді стосовно основної інформації тексту; вправи на
знаходження вказаних учителем фактів.
V. Завершальний етап роботи
з текстом: підготовка до переказу тексту (складання плану, вибір словосполучень
для використання у власних висловлюваннях); переказ тексту з вираженням свого
ставлення до проблеми, персонажів, їх дій, оцінка тексту.
Немає коментарів:
Дописати коментар